Oświetlenie t5

Moderator: Coari

Hornet

Oświetlenie t5

Postautor: Hornet » 2014-05-05, 23:07

Witam

Wczorej kupiłem akwarium 450l wraz z pokrywą 2x39w t5, czy takie oświetlenie
będzie ok czy trzeba jednak coś dołożyć lub zmienić.Wszystkie sugestie mile widziane.
W kwestii doboru oświetlenia jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę.
Pozdrawiam Marcin.

ReevengeR
niebezpiecznie zakręcony
niebezpiecznie zakręcony

Postautor: ReevengeR » 2014-05-05, 23:22

Hmm no zależy co chcesz mieć za roślinki ( czy w ogóle chcesz je mieć ) Jak nie to nic nie dokładaj , jeśli tak to by się przydało . Zestawy do oświetlenia polecam z plantica.pl też Chyba z Wrocławia . Sam kupowałem tyle że wszystko osobno , robiłem oświetlenie metodą prób i błędów . Co prawda ledwo z pieluch wyrosłem :mrgreen: Ale elektronike lubiłem od dziecka więc z tym nie było problemów , jeśli wszystko kupisz to narysuje CI schemat co jak polutować :) Kup 2x świetlówkę t5 54w (60-70zł) , oprawki hermetyczne ( 9zł za szt chyba ) czy jak to się zwie x4 , kabel zasilający ( 5zł ) , włącznik i wyłącznik (3zł) i statecznik cena coś koło (50 zł) Oświetlenie kup w barwie 6000-6500K

Aktualnie jestem w budowie oświetlenia do zbiornika 200x50x50 Powerled o łącznej mocy 170w ;)

miron
nowicjusz

Postautor: miron » 2014-05-06, 00:16

A może Cię oświetlenie na diodach Led zainteresuje ---wiadomo musisz się określić z jaką roślinnością ---czy bez . Przeczytaj sobie na spokojnie ten temat www.discusforum.pl/jak-robilem-akwarium ... vt7889.htm
--wiadomo nie jest to takie proste --ale zawsze możesz się z nim skontaktować--- na pewno pomoże .

Hornet

Postautor: Hornet » 2014-05-06, 12:10

W planach miałem zakup piasku kwarcowego kilku korzeni i posadzenie roślin. Myślałem nad Microsorum, Kryptokoryną,Lotosy,Żabienice,Mech Jawajski i Vallisneria gigantea.Czyli oświetlenie będe musiał jednak przerobić, Rafale jak by co odezwę się do ciebie na pw
Pozdrawiam Marcin.

ReevengeR
niebezpiecznie zakręcony
niebezpiecznie zakręcony